Maaike – Zin in nog extra verdieping rond de sociale rol?

Onze aanraders!

Hieronder vind je een lijst van aanvullende bronnen die mogelijk interessant zijn voor jou om door te nemen.

Het bevorderen van inclusie zou een verantwoordelijkheid moeten zijn van alle leraren. Maar hoe doe je dat online? Leer meer via deze opname van een webinar gegeven door Martin Gilbraith. https://martingilbraith.com/2020/03/25/promoting-inclusion-in-online-facilitation-free-facilitation-webinar-recordingoutputs/

Academische bronnen

Bolliger, D. U., & Martin, F. (2018). Instructor and student perceptions of online student engagement strategies. Distance Education, 39(4), 568–583. https://doi.org/10.1080/01587919.2018.1520041  

Embed eadtu (2020). Retrieved from https://embed.eadtu.eu/ 

Grammens, M., Voet, M., Vanderlinde, R., Declercq, L., and De Wever, B. (2022). A systematic review of teacher roles and competences for teaching synchronously online through videoconferencing technology. Educational Research Review, 100461. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100461 

Hartnett M. (2016) The Importance of Motivation in Online Learning. In: Motivation in Online Education. Springer, Singapore.

Moore, M. G. (1993). Three types of interaction. In K. Harry, M. John, & D. Keegan (Eds.), Distance education theory (pp. 19–24). New York, NY: Routledge.