Maaike – Zin in nog extra verdieping rond de technische rol?

Onze aanraders!

Hieronder vind je een lijst van aanvullende bronnen die mogelijk interessant zijn voor jou om door te nemen.

Gamificatie is het gebruik van game-elementen in niet-gamesituaties. Deze case study toont een voorbeeld van hoe op spel gebaseerde technieken kunnen worden gebruikt om interacties live te faciliteren.

 

https://www.brightcarbon.com/resources/powerpoint-tips-tricks/

Academische bronnen

Bolliger, D. U., & Martin, F. (2018). Instructor and student perceptions of online student engagement strategies. Distance Education, 39(4), 568–583. https://doi.org/10.1080/01587919.2018.1520041  

Embed eadtu (2020). Retrieved from https://embed.eadtu.eu/ 

Grammens, M., Voet, M., Vanderlinde, R., Declercq, L., and De Wever, B. (2022). A systematic review of teacher roles and competences for teaching synchronously online through videoconferencing technology. Educational Research Review, 100461. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100461