Hieronder vind je een lijst van aanvullende bronnen die mogelijk interessant zijn voor jou om door te nemen.
Praktijkgerichte bronnen
Deze webinars die collega’s reeds eerder gaven bij d-teach, kunnen jullie misschien inspireren.
Bewegend online leren voor de camera
Speels online lesgeven aan kleuters
Online aan de slag met anderstalige kinderen
Academische bronnen
Bolliger, D. U., & Martin, F. (2018). Instructor and learner perceptions of online learner engagement strategies. Distance Education, 39(4), 568–583. https://doi.org/10.1080/01587919.2018.1520041
Grammens, M., Voet, M., Vanderlinde, R., Declercq, L., and De Wever, B. (2022). A systematic review of teacher roles and competences for teaching synchronously online through videoconferencing technology. Educational Research Review, 100461. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100461
Moore, Michael. (1989). Three Types of Interaction. American Journal of Distance Education. 3. 1-7. Link naar artikel
Open voor de laatste keer deze module je persoonlijk actieplan_sociale rol in MS Teams en ga naar week 3 – De sociale rol. Scrol naar de titel 'Zin in nog wat extra verdieping rond de sociale rol?’ en noteer indien er een bron is die je verkend hebt en die je graag zou toepassen in jouw (try-out)les.